Aktivity

V rámci cíleného i když nenásilného pedagogického působení, budeme v naší školce využívat například těchto aktivit:

  • Zpívání s kytarou.
  • Naučíme se nejrůznější písničky a básničky.
  • Symbolicky přivítáme příchod jednotlivých ročních období, abychom si osvojili vnímání ročního cyklu a s ním spjatých změn v přírodě. Naše aktivity se pak budou vztahovat vždy k nějaké aktuální přírodní nebo tradiční (Velikonoce) události či faktu.
  • Budeme si kreslit, vystřihovat, vyrábět vlastní hudební nástroje, modelovat,… aby se tak rozvinula naše kreativita a zdokonalila jemná motorika.
  • Dokážeme si sami vypěstovat bylinky nebo nenáročné rostliny jako je fazole, hrášek. Tak se setkáme se zodpovědností, hrdostí za vlastní práci, objevíme, kde se bere naše jídlo a v neposlední řadě procvičíme hrubou motoriku.
  • Objevíme sílu svých smyslů a schopností v nejrůznějších aktivitách jako je poznávání chuti a vůně základních potravin se zavázanýma očima, rozeznávání zvuků, pamatování obrázků, skládání kostek,…
  • Hrubou motoriku, fyzickou kondici a tím i imunitu pak posílíme při pobytu v lese, kde si budeme například stavět chýše a hrát nejrůznější hry.
  • Les nám pak poskytne mnoho příležitostí pro pozorování přírody i kreativní využívání jejích darů (vesnice pro skřítky, poznávání a odlévání stop zvířat).
  • Motivací nám při všech aktivitách budou příběhy a pohádky inspirované přírodouy, naší vlastní historií nebo i bájemi starých kultur. Nebudeme se tak učit, ale zachraňovat pohádkový a přírodní svět. V rámci všech aktivit pak nebudeme navzájem soutěžit, ale spojíme své síly, abychom se stali zachránci a hrdiny/hrdinkami.
  • Až budeme v lese jako doma, můžeme vyrazit na delší výlet na nedaleký hrad, ke krmelci, k řece za vodními živočichy.
  • K jasné orientaci ve struktuře dne nám pak budou sloužit zábavné rituály jako společné vítání nového dne, loučení s kamarády, ztišení před jídlem a další.
„Tragédie žen spočívá v tom, že se každá nakonec podobá své matce.“ Oscar Wilde